kolmapäev, 21. märts 2012

JWSOC 2012

MM-st on küll juba ligi kuu möödas, kuid nüüd on aega sellest kirjutada. Esialgu kaks esimest distantsi, hiljem ka teade ja pikk rada.

Juunioride suusaorienteerumise tiitlivõistlused toimusid sel aastal Ukrainas Sumõ linnas. Seekordne programm erines eelmistest aastatest ning see tähendas, et esimesel päeval võistlesime sprindis, siis lühirajal ning pärast puhkepäeva teates ja kõige lõpuks pikal rajal. Mulle see programm sobis, kuna olin arvamusel, et suudan parimad tulemused sõita sprindis ja lühirajal. Võistlema läksin ootusärevalt, kuna vorm on hea ja ka eelnevad võistlused Eestis ja Lätis näitasid, et suudan sõita küll. Ootasin kohta kindlasti 20. seas, kuid arvasin, et hea õnnestumise korral võin ka 15. seas või veel eespool lõpetada.

20.-21. veebruar. Modeli Event. Midagi erilist välja ei oska tuua. Nagu Priit juba kirjutas, siis testisime seal erinevaid teevalikuid ja teised testisid natukene ka määrdeid ja suuski.

22. veebruar. Sprint. Stardipositsioon oli üsna hea, umbes tagant kümnes. Ilm oli kergelt miinuses ja suusad sain väga hästi libisema. Tegin suhteliselt pika soojenduse, kuskil 50 minutit, sest sprindis mingit passimist ei ole.

Kaardi sai kätte 15 sekki varem. Jõudsin selle plansetile kinnitada ja esimesse punkti enam-vähem ära lugeda. Siiski tegin esimesega mõnesekundilise vea, sest enne punkti oleks pidanud sõitma alt mööda uisurada ja siis üles, et vältida tagasisõitu. Teine, kolmas ja neljas tulid ilusti. Viienda tahtsin sõita esimesest vasakule, kuid seal laskumisel oli mingi roigas ja sõitsin väikse ringi, ilmselt ei olnud aeglasem. Kui ma ei eksi, siis Tiit murdis sel laskumisel kepi. Kuuendasse minnes tuli võtta 40-meetrine tõus. Korraks vaatasin valikut minna mööda laia uisurada ja siis lõikega vasakule, kuid tundus aeglasem ja oli ka, sest kitsam rada oli nii laiaks sõidetud, et sai laia uisku sõita. Seitsmendasse kaalusin vasakult ja paremalt poolt valikut ning valisin vasakpoole, mis oleks ilmselt mõned sekundid aeglasem olnud, kui enne punkti lõigata ei oleks saanud. Arvan, et mul oli kiireim valik. Edasi puhtalt lõpuni. Raul ütles, et ca minut kaotust ja ise olin rahul sest väike viga vaid esimesega. Esialgu oli kohaks 18, olin rahul. Järgmisel hommikul protokollis 15, olin veel rohkem rahul. Ning siis kaks päeva hiljm on koht hoopis 19, mis oli sel hetkel juba väike pettumus, kui 15. koht oli peaaegu käes olnud. Ei kommenteeri seda ajavõttu seal enam, aga MM-l võiks see siiski toimida.

23. veebruar. Lühirada. Esimese päeva sprint õnnestus üsna hästi, seega sai lühiraja starti minna rahulikuma närviga ning enesekindlamana. Võis oodata võistlust, kus tõusu oluliselt rohkem, kui sprindis, samas tehnilise poole pealt mitte raskemat rada. Suusad saime küllalti keerulistes oludes hästi libisema ja olid olemas kõik eeldused sprindi kohta parandada ja vahepeal käes olnud koht viieteist parema seas ära võtta.

30 sekundit enne starti kaardi kätte saanuna jõudsin vaadata valiku esimesse punkti, mis oli lihtne, kuid algul keerulisena tundunud teise punkti jäi valik tegemata. Suudsin rajal siiski õige teevaliku teha, tagantjärele vaadates seal rohkem variante ei olnudki. Kolmas ja neljas KP ei olnud keerulised ja sinnani oli läinud vigadeta, ka esimene suur tõus neljast oli võetud. Sõidu ajal olin otsustanud, et neljandast viiendasse lähen punktist kohe lõikesse - 40m otse alla. Kui nägin kui palju sealt lõigatud oli ei tekkinud kahtlust, et see vale oleks. Praegu ei mäleta, et seal palju puid oleks olnud, kuid üks neist suutis mu suure hoo pealt siiski tasakaalust välja viia. Ka paaniliselt väiksematest puudest haarates hoo pidurdamine ei aidanud ja pikali ma olingi. Ei tea kuidas see juhtus, aga tõsiasi oli see, et suusk oli murdunud. Samuti ei tulnud kasuks see, et olin tol hetkel varustuse punktist kõige kaugemas kohas. Algul jätkasin katkise suusaga, kuid oma teo lootusetusest aru saanuna lonkisin finiši poole. Teel sinna avastasin, et mu Polari kell oli vist samuti sinna lõikele jäänud. See võistlus tuli kiiresti unustada ja järgmiste poole vaadata.