neljapäev, 1. märts 2012

ESOC, Sumy, Ukraine

18.02.2012 sai alustatud reisi Ukrainasse Sumy linna, mis oli Euroopa meistrivõistluste võistluskeskuseks. Marsruut oli valitud läbi Venemaa ning 00.00 alustasime oma teekonda Värskast, koondise treener-esindaja juurest,kus meid kostitati hea ja paremaga. Piiride ületamised olid väga aeganõudvad - Koidula piiripunkti ületasime 3h ning Venemaa/Ukraina piiri 2h.



19.02.2012 õhtul jõudsime Sumy linna, ning leidsime oma ööbimispaiga, mis esialgu just kõige paremat muljet ei jätnud, kuid milles kõik vajalik olemas oli, kenasti ülesse. Kusagilt olin omale nohu, köha ja kurguvalu külge haakinud, mille puudumise üle, sellel hooajal, olin ennatlikult rõõmustanud.

20.02.2012 oli model event, mille radadevõrk oli hõre, kuid ovraagid füüsiliselt nõudlikud. Tarvo ja Assoga lahendasime etappe erinevalt, et näha, mis on võidukas. Nõlvadest otse ülesse või alla joosta oli selgelt kiirem, kui ringi sõita. Väga tähtis teadmine enne esimest starti. Võistlusmaastikult ootasime mõistagi märksa keerulisemat võrku...

21.02.2012 oli kavas segasprinditeade. Võistlustules oli 3 Eesti võistkonda: Eesti 1(Piret ja Tiit), Eesti 2 (Daisy ja Priit) ja Eesti 3 (Evely ja Tarvo). Kohad vastavalt siis 23, 29 ja 34. Üldiselt jäin sooritusega rahule, viga ei teinud ja füüsiline pool oli täpselt selline, mille 4 treeningkuuga saavutada suutsin. Õhtul oli avamine Sumy kergejõustiku sisehallis. Meelelahutuseks esinesid meile erinevas vanuses rühmatantsijad, kes on ilmselgelt väga palju harjutanud, kuna nende noorte inimeste painduvust, julgust ja osavust oli tõesti hea vaadata.



22.02.2012 esimene eraldistart neil tiitlivõistlustel. Ootasin sprinti, mis tuleb harjumatult lihtsa võrguga, sest eelneva päeva sprinditeade näitas, et võistluskeskuse ümbruses on võrk hõre. Ma ei eksinud, määravaks sai pigem hea murdmaa vorm, kui orienteerumiskiirus. Meeste pronksimees Eduard Khrennikov lausus sprindi kohta: "Ma ei ole küll eriti heas vormis, kuid murdmaasuusatamine mulle ei meeldi." Vigu suutsin taaskord vältida, kuid hiljem kaardianalüüsi tehes, oleks võinud 2 etappi teisiti lahendada. 72 mehe konkurentsis 31-ne koht, millest paremat ma tiitlivõistlustel seni polnud suutnud saavutada.



23.02.2012 Stardis olin enesekindel ning valmis võitlema koha eest 30 parema hulgas. Esimese etapi lahendasin lõikega, mida minu stardi hetkeni, veel keegi kasutanud ei olnud. Teise etapi sõitsin ümber mäe ringi, mille esialgsel valikul olin veidi skeptiline, kuid etapi keskel olin juba kindel, et see oli võidukam, kui tõusu võtta. 2. punktis sain kätte 2 min varem startinud itaallase. 3-4 punkti liikusime koos itaallasega, kuid lõikel, kus ka Asso suusa murdis, murdsin suusakepi ja selleks korraks oli minu võistlus võisteldud.

24.02.2012 oli puhkus ja tutvusime Sumy linnaga

25.02.2012 teade, sõitsin esimest vahetust. Võitlema läksime 6-nda koha eest. Läks taaskord hästi, vigu õnnestus vältida, kuid laskumisel kukkumise tõttu jäin grupist maha ja tšehhiga tuli esimesi taas püüdma asuda. Vaatepunktis olime juba põhiliste konkurentidega,kes pretendeerisid 6-ndale kohale, peaaegu koos. Läti ja Leedu olid just läinud ja parema valikuga järgmisesse punkti püüdsin nad kinni. Oli näha, et neil oli raske ning möödusin neist ja asusin püüdma ees sõitvat Rootsi 2 võistkonda. Lõpetasin Rootsi 2 koos ja Läti ja Leedu olid 20 sek maas. Tiit tegi samuti hea sõidu ning pärast 2. vahetust olime täiesti esikuuiku konkurentsis. Paraku Evenil nii hea päev ei olnud ja ühe vale teevaliku ja väikese vea tõttu, enamat 7-ndast kohast Eesti mehed ei saavutanud.



26.02.2012 tavarada. Ootused ei olnud väga kõrged, sest ilmastikutingimused olid rasked ja tavarada ma ei ole üldiselt lõpuni kestnud. Plaan oli sellegi poolest pingutada nii kaua kui jõuan. Stardist sain hästi minema ja sõitsin grupis. 1-se ringi lõpus tundsin, et füüsis on hea ja nähes, et vahetult minu ees sõidavad sellised suurnimed nagu Kvale ja Rost, lisas veel lisa motivatsiooni. Esimese ringi lõpetasingi kohe Rosti seljataga. Jõin, võtsin geeli ja läksin teisele ringile. Joogipausiga lasin väikese vahe sisse ja järele kiirustades keerasin kaardi 90 kraadi valesti ette ja k-punktist paremale keeramise asemel, läksin hoopis vasakule. Kuna kõik teised läksid paremale, kontrollisin kohe kas kaart on õigesti ees, ja mõistagi avastasin, et pidin samuti paremale minema. Selle apsu ning teise ringi 1-sse punkti tehtud vale valiku tõttu, millega kaotasin veel kuskil 1.30 min, ma teisi enam ei näinud ja ülejäänud raja sõitsin üksinda. Tavapärast haamrit seekord ei saanud ning pingutasin lõpuni. Tulemuseks 27-s koht, mis on minu parim senini saavutatud, kuid siiski jäi kripeldama, et potensiaali oli enamaks.

Kommentaare ei ole: