esmaspäev, 7. veebruar 2011

Mõedaku ja Tamsalu-Neeruti maraton

Käisin siis 30.01.2011.a. Mõedaku maratonil, peaksin mainima, et see oli mu esimene täispikk maraton, eelnevalt olen kunagi ammu läbinud poolese Tartu maratoni. Mõedakul sain stardinumbriks 110. Start ja algus oli väga hea, umbes 15 km peal olin 58. kohal. Algus oli hea, kuid lõpp see eest väga raske. Ilm sel päeval oli väga tuuline ja tuisune, rada oli täis tuisanud, osas kohas ei saanud arugi, kus rada läheb. Ühesõnaga esimesed 15 km oli väga hea, kuid siis väsisin ära, kohe väga. 10 km enne lõppu olin ma väga väsinud, ilm oli tuuline ja endal hakkas jahe, tõusude peal andis põlv tunda, kuna jalad olid väga külmad siis vahepeal lõi jalad krampi ka vahepeal. 2 km enne lõppu ma lihtsalt astusin viimastest tõusudest ülesse. Suusk ei libisenud mul algusest peale, suusa alla oli swix -2 kuni -8. Finish jõudes olin ma omadega nii läbi, et viimati ma nii läbi olin vist 3-4 aastat tagasi. Peale maratoni oli mul jalatallad mul paistes ja mõned villid tekkinud. 42 km - kaks aastat polnud nii pikalt järjest sõitnud. Lõppkokkuvõttes võistlusega väga rahul ja koht 292.
Tamsalu-neeruti maraton 06.02.2011 44 km start tamsalust (uudekülast) Stardinumber seekod tagant pool 259. Tegin kaks paari suuski, lõppkokkuvõttes läksin tavalise sinise Rexi määrdega -1 kuni -10. Starti läksime koos Madisega vähe varem, madise oli rinnanumber 206, see tähendas ka et stardib samas grupis. Vara läksime starti, sest saaks natukenegi ette poole, kuid siiski kuskilt sealt 300 piirimail me startisime. Start. algus oli hea, hakkasin kohe teistest mööda minema, et saad heasse gruppi, kellega lõpuni sõita. Kuid alguses, kui oli mingi 3-4 km sõidetud tamsalu suusaradedel ühe järsus kurvis, astusin kurvist välja ja nagu kliister oleks suusa all olnud panin kõhuli kurvist välja lumme ja siis vaatasin kurvalt, kuidas need samad inimesed mööda sõitsid, kellest ma stardist mööda trügisin. Ma ei oska öelda, mitmendaks ma seal langesin, aga ma arvan, et väga taha, sest läks tükk aega, millal ma sealt lumest välja sain. Andsin siis jalgadele valu ja proovisin grupile järgi sõita. Peaks mainima, et suusk oli jälle kehv, võrreldes teistega ja enamus rajas sõitsin ma klassika jäljes, paaritõukeid lükates, seda tegi ka enamus suusatajatest. Pariisi joogipunktist olin kusagil 250. koha peal, sinna jõudes ei olnud ma väga väsinud, tegin kiire joogi ja sealt hüppasin ma järgmisse gruppi. Selles grupis sõitsin ma kuni järgmise joogipunktini, ilusti tuules. Pealtvaatajad lugesid seal kohti, olin grupi lõpus ja kusagil 210. koha peal. Järgmises joogipunktis vaatasin, et mul jõudu veel küllaga, tegin samamoodi kiire joogi ja sellega sain ma edasi jälle teise grupi sappa, siis nägin juba ees Madist. Madisest sain mööda veel enne viimast joogipunkti. Kusjuures Madisega Stardis sõitsime koos kuni minu kukkumiseni. Võtsin ruttu Madisele tuulde ja möödusin ka peagi, küsisin veel Madiselt, et palju lõpuni on, et ma ei jaksa enam, kuid jõudu paistis mul olevat, käed andsin ainult tunda natukene, Madis vastas, et 10 km ja ütles, et ta on ka jumala läbi. Sõitsin Madisest mööda ja hakkasin jälitama enda ees sõitjat, Madis tuulde ei võtnud. Mis ma üritasin, kuid enda ees sõitjat ma kätte ei saanud, kogu aeg jäi sama vahe, umbes 50-60 meetrit. Finishisse jõudes lõpetasin 194-na. Väga väsinud ei olnud, tegin mõne joogi ja seejärel läksin autosse riideid vahetama ning siis soe supp ja kodu. Võrreldes Tamsalu-Neeruti maratoni Mõedaku omaga siis tamsalu oma õnnestus mul rohkem kui Mõedaku, mõedaku algus oli liiga kiire ja ei osanud selle kõigega arvestada. Pilt on Tamsalu maratonilt.

Kommentaare ei ole: