pühapäev, 30. märts 2008

JMM Bulgaarias 2008

Bulgaaria
12-19 veebruar Bulgaarias, sellises kohas nagu seda on Dospat, toimusid selle aastased JMM'i võistlused. 4 tundi bussisõitu Sofiast Dospatisse.

Esimene päev!

Saabumine, jõudsime õhtul Dospatisse, kell oli vist 9. Kohe kui jõudsime Hotelli panime asjad ära ja ruttasime sööma, üllatuseks oli toit laual. Saime süüa külma kartulit lihaga, algul mõtlesime, et kartul oli lihtsalt maha jahtunud, sest me jõudsime liiga hilja sööma, aga see paistis olevat nagu rahvustoit, sest saime teistelgi päevadel külma kartulit.

Teine päev!
Model evet! Sõidetakse bussidega mägedesse, bussid väljuvad kesklinnast. Bussis saab loksutud tund aega ja siis oh üllatuseks, jõuamegi kohale. Modelil saab tutvuda kaardiga, sammuti katsetame ära mis suusamääre sobiks sellises kohas kõige paremini. Natukene harjumatu, sõita ei jaksa, kopsud on koos. Asusime 1600 - 1700 m kõrgusel. Sai lõdvalt tund aega sõidetud.
Kolmas päev!
Sprint! Bussid väljuvad erinevatel aegadel, mina lähen siis kõige varasemaga, stardin eespool. Alustan rahulikult, esimesse punkti minnes saab vaadatud väga palju kaarti ja kaotan sellega palju, ühes ristmikus jään lausa seisma, vaatan ümbrust, ei saa aru, kas olen õiges kohas või ei, lõpuks siiski taipan, et õiges kohas ja saan punkti võetud. Teise punkti minnes valin ma parempoolse variandi, mis tundus antud hetkel õige, kuid hiljem analüüsides oli see viga. Kolmandasse punkti lähen paremalt ringi ja võtan punkti veatult. Neljandasse punkti lähen lõikega mööda lageda äärt, lumi kandis seal hästi ja võtan punkti veatult. Viienda punkti võtan samamoodi veatult ja asun juba järgmisse punkti valikut tegema. Kuuendasse punkti valisin ma parempoolse variandi, millega kaotan ma ligikaudu 2 minutit. Õigem oleks olnud vasakpoolne. Seitsmendasse üks valik ja teen selle veatult, Lõpusirgel üritan ma veel sõita nii kuidas jaksan, aga ei jõua, absoluutselt ei jõua. Sellega siis 42. koht.



Neljas päev!

Pikk rada, olen sammuti eestlastest üks esimesi startijaid ja tulen jälle varasema bussiga, Seekord on maastik tuttavam ja peaks lihtsam olema, aga seda loomulikul ei olnud. Pikkal rajal siis kaardivahetus. Esimesse punkti minnes kasutan ma ümber sõidu varianti, kuid sellega ei võitnud midagi. Teine punkt saab võetud veatult. 4-4 punkt samamoodi veatult. Viiendasse punkti minnes on valitud sõidusuund ära, kuid siiski ei taba õiget teeotsa ja põrutasin otse, Väike väsimus on juba sees, üritan tehtud viga lageda ääre pealt tasa teha, kuid 10 m enne suusarada ja paarkümmend meetrit enne punkti vajun lumest läbi, tekib raskusi välja saada, kuid välja sain, võttis natukene aega. Kuuendasse punkti algul kiire laskumine ja siis tõusu, olen juba suutnud ennast kosuda ja jaksan jällegi sõita. 7 punkti minnes valin vale teevaliku, oleks pidanud minema paremalt, kuid siiski lõikega otse suusarajale ja seal tõusu annab kaotust juurde. Natukene rohkem orienteerumist metsavahel ja punkt käes. 8 punkti minnes otse ja siis valin enne punkti veel pöörde vasakule, ei tundunud veana, sest minu eessõitja läks tagant ringiga, punkti jõudsime samal ajal.9 punkti minnes saab tehtud väike viga, poleks pidanud minema paremalt, vaid otse, kaotan sellega 30 sekundit enda eesolevale soomlasele, soomlane sai sellega eest ära.10 punkt, olen juba suhteliselt väsinud, sõita enam ei jaksa, ja mõtlemine sammuti ole enam see. Teen siis omast lollusest jälle ühe vea, pööran vasakule ja sealt otse lõigates edasi, oleks pidanud paremale alla sõitma. 11 punkt, läksin nii otse kui sain. 12, otse alla ja siis järsk kurv paremale, jõuan ilusti hüpates ülesse, võtan punkti. 13. tahtsin sama teed kasutada ka tagasi minekust, kui vaatan seljatagnt tuleb suur rahvamass, ei oleks mööda saanud, valin siis parempoolse ringiga variandi. Enne punkti saan ma veel ühe lõike tehtud. 14, vaate ja joogipunkt. Olen ennast juba päris ära väsitanud, Kuno annab juua ja siis jaksab jälle, Kaardivahetus peale punkti, olen samale soomlasele järelejõudnud, kes vahepeal eest ära oli sõitnud.
Kaardivahetuse järgne esimene punkt, võtan soomlasele tuulde, ei anna alla, raiun tõusu visalt lõpuni ja võtan punkti veatult. Järgmisse punkti minnes lähevad meie teed soomlasega lahku, tema läheb vasakult mina valin siiki otse variandi, punktis saame kokku, mõlemad variandid olid sama kiirelt. Järgmisse punkti minne olen pea kaotanud ja ei mõtle korralikult, teen punkti minnes "väikse" kaare sisse. 4 punkti minnes sujub kõik visalt, jaksan veel pingutada, kui peale neljandat olin juba omadega päris lumes! Valisin 5 punkti minnes vasakpoolse variandi, siiski õigem on parempoolne variant, kaotust tuli üle minuti ikka, kui mitte rohkem. 6 ja 7 punkti võtan ma veatult, erilist varianti sinna minna ka ei olnud, ainult tuli suuskadele valu anda. Pikk sõit on olnud selja taga ja lõpuni on jäänu 4 punkti, vaatan need juba ette ära! Teen oma kaare ära seal ja siis visalt lõpuni. Peale sõitu olen omadega läbi. Kuid sõiduga võis rahule jääda!:D
Peale tavarada oli puhkepäev, käisime siis pool tundi jooksmas ja venitasime ning ülejäänud päevast vedelesime niisama. 33 koht.


Oli algamas Minu päev, ehk siis lühirada. Ilm oli muutunud, väga palju muutunud, lund tuiskas, väljas oli külm ja starti lükati edasi ja kohtunikud tegid siis otsuse kas võistlus toimub või mitte, viimaks toimub. Enne starti proovin suusad ära ja teen veel paar kiiremat jooksu, et minna soojalt starti. Esimene punkt on kombes, proovisin rohkem metsavahelt minna, sest lagendikul (järvel) tuiskas liiga julmalt. Esimene punkt käes ja siis suunaga (peaga) üle järve järgmisse punkti, olemas, kolmandasse vasakult, käes! 4,5 ja 6 võtan kärmelt ilma vigadeta, valikud olid sel hetkel parimad, sõita jaksasin ka, kuid nüüd läheb raskeks, 7 punkti minnes tekis väsimus, lihtsalt ei jaksanud sõita enam. kaks järgmist punkti püüan lihtsalt sõita nii kuidas jaksan, nagu ennast välja puhata. 10 punkti vale teevalik, oleks pidanud varem paremale pöörama, aga pea polnud sel hetkel veel selge. 11 ja 12 punkti võtan ebakindlalt, ei suutnud kaarti palju jälgida, 13 punkti oli juba ette vaadanud ja annan veel suuskadele valu kuis jaksan, ilm on vahepeal paremaks läinud. 13 ja 14 saab võetult lihtsalt, 15 punkti tekib kahtlust ja jään korra seisma, kaarti vaatama ja siis jõuan otsusele ja võtan punkti. Viimased punktid võtan veatult, võibolla rajavalikuda saab tehtud vale valik. Pingutan veel lõpuni välja, Ja tulemuseks 20 koht. Võib endaga rahul olla, kuid oleks võinud paremini minna.
Teade! Oleme kokkuleppele jõudnud, et mina lähen esimest, Tiit läheb teist, rebib seal teistele järgi ja Joonas ankrumeheks. Stardist väga hea minek, esimene, oma esimesse punkti jõuan sammuti esimesena ja siis läheb raskeks, tuleb pikem sõit ja tagant tulijad tulevad suure hooga, kõik rebivad mööda, võtan siis rivi lõppu, teises punktis olen ma alles 10 seas. Ülejärve minekul on näha, kui pikaks on veninud rivi, olen ennast keskele rebinud, Sõidame grupis, kolmas punkt käes. Neljandasse liigume kõik ühtemoodi, kuid äkki grupp laiali, pooled ei tabanud hajutust, jäävad järsku seisma, mul õnnestub sellega paar kohta tõsta ennast, olin kaarti piilund vahepeal. Olen osavalt ka järgmist punkti piilunud, panen ruttu ajama, sain kätte, kohe järgmisesse, kõik on nii vaikseks jäänud, kedagi ei ole näha, kui äkki üks minu ees, võtan järgi ja korraga kostub tagant üks puhimine ja korraga näen, kuum gurpp tuleb tagant, võtan gruppi sisse ja võtan punkti kõik koos, sammuti järgmise ja siis jälle hajutus, mille ma ruttu ära jagan ja kohe järgmisesse. Järgmised kolm punkti võtan ma üksi, vaatekasse jõuan ma kuskil esi 10 seas. Jäänud on veel väike ring, hajutustega, saan oma punktid hõlpsasti kätte. Ja annan teate edasi Tiidule. Tiit rebis paar kohta lähemale ja siis läks Joonas. Ootame juba vaate punktis ja Joonas ikka ei ole veel tulnud, mõtlesime, et on äkki varustust vigastanud jne. Kuid siiski pärast mitut võistlejat Joonas tuleb. Joonase poolt 20 minutit viga ja kohaks meile siis 8.
Õhtul võistluste lõpetamine ja järgmise päeva hommikul bussiga Sofia! Ja siis juba kodu poole!

The End!
Ain Roosimägi

Kommentaare ei ole: